Słowo od prowadzącego
Wszystkie narzędzia i techniki, którymi posługuje się handlowiec mają sens i działają tylko wtedy, gdy klient handlowca lubi go i mu ufa. Sympatia i zaufanie to najważniejszy faktor w pracy sprzedażowej, bez którego długofalowa (a nawet krótkofalowa) sprzedaż jest niemożliwa. Kupujemy bowiem tylko i wyłącznie od osób budzących naszą sympatię oraz od takich, których darzymy naszym zaufaniem. Wszakże sympatia i zaufanie, to efekt dobrze zbudowanych relacji. Przełożeni mówią do handlowca: BUDUJ RELACJE. Podczas rekrutacji chcą sprawdzić, czy jego nastawienie i charakter są relacyjne. Istnieje tylko jeden problem – nie mówią jak to zrobić. A handlowiec, przekonany, że relacje bierze się z lat obsługi i bycia przy kliencie, jest jaki jest. W stronę budowania relacji nie robi nic, bo nie wie, że można, całkowicie polegając na swojej otwartości, chęci pomocy, charakterze, przypadku itp. Kiedy handlowiec ma zadanie pozyskania nowego klienta i wchodzi na swoją pierwszą wizytę handlową, czas i dokonania z nim związane nie grają po jego stronie. Sympatia i zaufanie muszą zostać zbudowane szybko. Czy istnieją metody, dzięki którym ktoś nam zaufa w ciągu 5 minut. Czy może ktoś nas polubić w ciągu 30 sekund?